בישראל נפתחים בכל שנה קרוב לשישים אלף עסקים קטנים. רובם אינם שורדים את השנה הראשונה וחלקם לא שורדים את השנה השנייה. חלקם נסגרים בכל שנה וחלקם השני מיועדים למכירה כעסקים למכירה. רק כ 30% מהעסקים שנפתחים שורדים בסופו של דבר את השנתיים הראשונות, כאשר בוחנים עסקים לתקופות ארוכות יותר אז כמות העסקים למכירה קטנה באופן משמעותי. בכדי שעסקים יוכלו לשרוד ולא להסגר נדרשת יזמות עסקית. יזמות עסקית זה בראש ובראשונה ניהול נכון וחכם של העסק על כל היבטיו השונים.
בכדי שעסקים חדשים לא יסגרו בתחילת דרכם ולא יגיעו לסטאטוס ולמעמד של עסקים למכירה ,נדרשת כאמור יזמות עסקית. כל יזמות עסקית מתחילה בעצם ברעיון של היזם אשר ממנו הוא רוצה לקבל רווחים. רעיון עסקי יכול להיות רכישת עסק קיים, פיתוח המצאה או רעיון חדשני, פיתוח שיטה חדשה למכירת מוצר חדש אשר אנו רוצים להחדיר לשוק. ישנם רעיונות לעסקים אשר הם תוצר של המצאה חדשה וישנם רעיונות עסקיים שהם תולדה של זיהוי צורך בשווקים .
לאחר שגובש הרעיון של העסק חדש ניתן כמובן להתחיל להקים אותו. בראש וראשונה נדרש לגייס את המשאבים לצורך הקמת העסק החדש. רבים מן היזמים מביאים עימם כסף מהונם העצמי להקמת העסק,ויזמים ואחרים נעזרים במינוף מהבנק או ממקורות אחרים לצורך המימון. ישנם יזמים אשר נכנסים לשותפויות עם בעלי עסקים אחרים וישנם יוזמות עסקיות אשר מתמזגות עם עסקים קיימים. חשוב להדגיש, כי שלב ההקמה של העסק הוא שלב מאד חשוב בכל יזמות עסקית ובלעדיו סביר להניח כי העסק לא ישרוד ויגיע מהר מאד למצב כמו רב העסקים למכירה. אסור ליזם להיעצר בשלב הזה מבלי שיתכנן את המשך הפעלת העסק בצורה מקצועית וחכמה בכדי שלא יכנס לקטגוריה של עסקים למכירה.
לאחר שלב ההקמה של העסק אשר מלווה בהרבה מאד אופטימיות ועבודה קשה מאד. מגיע שלב של התפעול הנכון של העסק. חשוב ביותר להכיר את כלי הניהול והשיווק הנכונים עבור העסק, מהי שיטת המכירות הנכונה של המוצרים והשירותים אשר העסק מציע ללקוחותין, ואת אופן הניהול הפיננסי הנכון של העסק. יזמות עסקית זקוקה לניהול נכון שמתחיל בכתיבת תוכנית עסקית ותכנון אסטרטגיה עסקית מתאימה לאופיו של העסק. ללא כלים אלה הסיכוי של העסק לשרוד יהיו נמוכים ומהר מאד יכנס לקטגוריה של עסקים למכירה.