נתחיל במעט סטטיסטיקה. בישראל קיימים מאות אלפי עסקים. כשאנחנו מדברים על "מאות אלפים" – הכוונה היא ליותר מ-400,000 עסקים מאז סוף העשור הקודם. הסטטיסטיקה האחרת, המדאיגה יותר, מדברת על אורך חייו הממוצע של עסק ישראלי ממוצע. עסק ממוצע במדינת ישראל נסגר לאחר תקופה של עד שלוש שנים. זו סטטיסטיקה מדאיגה, שמצביעה בעיקר על דבר אחד – לא בטוח שכדאי לפתוח עסק חדש, גם אם אתם מלאים ברצון טוב וברעיונות טובים. לעתים קרובות, מומלץ להסתכל על עסקים למכירה ופשוט לרכוש עסק קיים.
הרתיעה שלכם מרכישת עסק קיים, על אף שהיא מובנת, אינה מוצדקת כלל וכלל. אם הרתיעה שלכם נובעת מחשש מפני קנייה של עסק כושל, הרי שכדאי שתבינו פרט חשוב – עסק כושל פשוט נסגר. עסקים למכירה הם לרוב לא עסקים שנכשלו, אלא פשוט כאלה שבעל העסק שלהם נמצא בסיטואציה בה כדאי לו למכור את העסק. בין אם מדובר בפרישה, מיצוי, רצון להרחיב את העסק או קשיים כלכליים אישיים – בכמעט כל מקרה עסקים למכירה יהיו אפשרות עסקית מעניינת עם פוטנציאל רווח איכותי.
ניתוח יסודי של שוק העסקים למכירה ורכישה של עסק כזה יכולה להיות חיסכון של זמן ומאמץ רבים. הסיבה העיקרית לכך היא פשוט טכנית – פתיחת עסק כרוכה בבירוקרטיה רבה ומעיקה, שנחסכת כשלוקחים בחשבון את העובדה שהבירוקרטיה הכרוכה ברכישת עסק היא רק בהעברת הבעלות עליו. בנוסף, עסקים למכירה הם במקרים רבים עסקים מוכרים, ותיקים ובעלי מוניטין בתחומם – וכך נחסכת העלות השיווקית הראשונית של עסק חדש, שהיא מתישה ומאתגרת. אלמנט נוסף קשור לניהול העסק – כי רוח חדשה של ניהול חדש בעסק מדשדש היא לעתים קרובות בדיוק מה שנחוץ לשני הצדדים בכדי ליצור עסק משגשג.